sobota, 11 stycznia 2014

Vintage Fashion - recenzja książki


Ten pięknie wydany album kupiłam kilka miesięcy temu na Amazonie. Przez ten czas nie tylko zapoznałam się z jego treścią, ale także wielokrotnie wertowałam go dla samej przyjemności oglądania fotografii oraz korzystałam z informacji w nim zawartych przy okazji tworzenia kilku postów. Dziś chciałam Wam nieco przybliżyć zawartość tego tytułu.
 
Na początek kilka uwag odnośnie samego tytułu, który sugeruje, że książka ta traktuje nie tylko o modzie vintage, ale także o jej kolekcjonowaniu oraz noszeniu. Nie jest to do końca prawdziwa informacja. Kilka stron na końcu albumu zawiera wprawdzie poradnik dotyczący ubrań vintage: na co zwracać uwagę podczas zakupów (by nie kupować rzeczy poplamionych, bo stara plama raczej już się nie spierze, aby sprawdzać, w jakim stanie są ubrania, aby patrzeć nie na rozmiary podane na metce, a centymetry itp.), ale jak widzicie, nie są to jakieś odkrywcze informacje. Jeśli więc chcecie kupić tę książkę ze względu na podtytuł, możecie się rozczarować. Jeśli jednak potraktujecie ten album jako pięknie zilustrowany przewodnik po modzie XX wieku, zawierający szereg naprawdę ciekawych informacji, nie zawiedziecie się na pewno!
Album podzielony został na poszczególne dekady, choć lata 1900 - 1929 opisane zostały w jednym rozdziale.


Bardzo dużą zaletą albumu są zdjęcia. W każdym rozdziale znajdziecie fotografie zarówno charakterystycznych dla epoki strojów, wraz z detalami, takimi jak zdobienia, guziki, metki, jak i zdjęcia sesyjne znanych fotografów.
Wieczorowa sukienka z charakterystycznymi zgeometryzowanymi detalami - 1926
W każdym rozdziale opisana została moda dzienna oraz wieczorowa. Autorzy dużą uwagę zwracają także na tkaniny oraz nadruki popularne w każdej dekadzie. Sporo informacji dotyczy także  projektantów najbardziej charakterystycznych dla konkretnego czasu.
Z lewej strony: szary kostium amerykańskiej marki Foxbrownie, z prawej projekt Pierre'a Balmain 1949 r.
 Podoba mi się umieszczenie w każdym rozdziale ramek dedykowanych zarówno charakterystyce stylu konkretnego projektanta, jak i sylwetkom, które były wówczas popularne.
Z lewej strony: filcowe aplikacje na spódnicy z lat 40., po stronie prawej zielona suknia Hattie Carnegie 1943 r.

Z lewej strony: kostium projektu Balenciagi z roku 1952
Lewa strona: Valentina Sanina w swoim projekcie, po prawej kostium Hattie Carnegie
Każdy rozdział zakończony jest podsumowaniem najbardziej charakterystycznych elementów dekady.

Vintage Fashion Emma Baxter Wright
224 strony
Cena: 14 funtów

Znalazłam też na Amazonie album poświęcony wyłącznie wełnianym i dzierganym ubraniom oraz dodatkom vintage - Vintage Knitwear. Wygląda równie przepięknie!


9 komentarzy:

  1. Już sama okładka wzbudziła we mnie zachwyt. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. książka o dzianinach vintage dostępna też na empik.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! I to w cenie zbliżonej do Amazona, co się zazwyczaj nie zdarza.

      Usuń
  3. Posiadam w swojej biblioteczce "Vintage Shoes" i również polecam. Książka jest identyczna pod względem graficznym jak ta prezentowana przez Ciebie, z tego co widzę w ten sam sposób przedstawia również treść. Nie wiedziałam, że " Vintage..." to seria.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja kolekcja książek jest imponująca! Zazdroszczę tylu pięknych albumów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka, szkoda, że anglojęzyczna, ja kupiłam "Dodatki w stylu vintage", bardzo fajne wydanie, z którego już uszyłam kilka rzeczy, zapraszam na post "Torebka w stylu retro":))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja w ogóle nie widziałam tych książek. To teraz trzeba poczekać na okazję i ich sobie zażyczyć. Tylko, gdzie wy na empiku widzicie cenę? Mnie pokazuje, że towar niedostępny i ceny brak. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.empik.com/vintage-fashion-knitwear-collecting-and-wearing-designer-classics-fogg-marnie,p1041510800,ksiazka-p

      Usuń
    2. Dzięki. To ciekawe, wcześniej jak wstukałam w ich wyszukiwarkę to mi pokazywało, że nie mają. Może mają jakoś podwójnie wprowadzony. ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis