poniedziałek, 15 czerwca 2015

5080st. Peggy's Boutique: butik z ubraniami retro w Łodzi

Nareszcie u nas i nareszcie stacjonarnie. Brakowało takiego miejsca w Łodzi. Ba! Brakowało takiego miejsca w Polsce. Dlatego chwała właścicielce 5080st. Peggy's Boutique, za to że zdecydowała się otworzyć sklep właśnie w tym mieście.

Bo mogła przecież wyjechać do Warszawy i tam rozwijać swój interes. Postanowiła jednak trochę zaryzykować, bo Łódź nie jest przecież łatwym rynkiem, a klientek zorientowanych na modę retro i pin up na pewno jest tu o wiele mniej niż w stolicy. Sklep ma dobrą miejscówkę, w końcu OFF Piotrkowska to od dwóch lat najmodniejszy adres w Łodzi. Gdzie szukać butiku? Wchodząc od strony ulicy Piotrkowskiej mijacie bistro Zupa&Chleb, footballowy pub i jesteście już na miejscu. 
Wnętrze niewielkie, ale klimatycznie urządzone. Meble z lat 60. odnowione przez łódzkie Bibalo Design, cztery duże wieszaki, przymierzalnia, eleganckie lustro i kilka starych bibelotów.
A co znajdziecie w ofercie butiku? Przede wszystkim mnóstwo sukienek polskiej marki Vintage Classics (szerzej o polskich markach w stylu retro przeczytacie tutaj). Dominują fasony rozkloszowane, z rękawkami lub na szerokich ramiączkach. Duży plus za różnorodność nie tylko pod względem dostępności wzorów, ale także szerokiej rozmiarówki. 
W ofercie Vintage Classics dostępne są także spódnice, wakacyjne komplety, a w planach i inne elementy damskiej garderoby. Wszystkie ubrania szyte są ze starych tkanin, a fasony wzorowane na oryginalnych krojach głównie z lat 50. 
Oprócz ubrań szytych przez Vintage Classics, w butiku znajdziecie także retro bieliznę kolejnej polskiej marki O!Retro.
Jest także najnowsza kolekcja "Candy" marki Pu-Si, której motywem przewodnim są cukierkowe nadruki oraz inspiracje krawieckimi wykrojami.
Miłośniczki eleganckich nakryć głowy mogą nabyć w butiku stylowe toczki, zarówno współczesne, jak i pochodzące z lat 50.
W 5080st. Peggy's Boutique można kupić także ubrania mojej ulubionej brytyjskiej marki Collectif. Do wyboru są sukienki, kardigany, spódnice, t-shirty, koszule oraz kurtki.
W ofercie są także ubrania oraz dodatki vintage. W oko od razu wpadła mi kurtka z rewelacyjnym nadrukiem żaglówek, więc nie zastanawiałam się długo nad zakupem.
Pozostaje mi tylko życzyć butikowi jak największych sukcesów, tłumu klientek i dużo wytrwałości. Liczę na to, że w jego ofercie będą pojawiać się kolejne polskie i zagraniczne marki pin up/retro/rockabilly. Po cichu liczę na pojawienie się butów: może marki B.A.I.T. albo Bettie Page oraz większej ilości fajnych dodatków: ozdób do włosów czy biżuterii. 

7 komentarzy:

  1. to faktycznie ciekawostka, taki sklep w łodzi to niezła gratka, zazdroszczę łodziankom:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Też zazdroszczę:) Chciałabym taki w Poznaniu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przechodziłam ostatnio, ale byłam ze znajomymi więc powstrzymałam się przed wejściem bo by mnie ze dwie godziny nie wyciągnęli... A jak cenowo ? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogo, ale warto

    OdpowiedzUsuń
  5. Do listy zabytków dopisuję również ten punkt. Od kilku lat wybieram się do Łodzi, bo stamtąd pochodzi część mojej rodziny. Jako dziecko bywałam regularnie, dlatego ciągnie wilka, oj ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Raj :) Szkoda, że nie w moich okolicach. Wolałabym Warszawę. Na moją Łomżę czy Białystok to nawet nie mam co marzyć.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis