niedziela, 13 marca 2016

Wiosenna garderoba początkującej miłośniczki lat 50.

Garderoba miłośniczki stylu retro osadzonego w latach 50. nie może obejść się bez kilku kluczowych elementów charakterystycznych dla mody tego okresu. 

Sylwetka New Look wylansowana pod koniec lat 40. przez francuskiego projektanta haute couture Christiana Diora opierała się na proporcjach sylwetki klepsydry - podkreślała biust oraz biodra, akcentowała wąską talię. Fasony charakterystyczne dla mody tamtych czasów to z jednej strony rozkloszowane kroje, z drugiej dopasowane tzw. ołówkowe.





SUKIENKI ROZKLOSZOWANE
Sukienka w paski - Lindy Bop / Sukienka w groszki - Ebay.co.uk / Zielona sukienka Lejdi.sklep.pl

KOSZULE, BLUZKI, KARDIGANY
Koszula z kokardą Reserved / Bluzka z wisienkami Lindy Bop / Kardigan Lindy Bop
SPÓDNICE ROZKLOSZOWANE
Spódnica różowa Mohito / Błękitna Collectif.co.uk / W kwiaty Lindy Bop

SPÓDNICE OŁÓWKOWE
Kobaltowa Pretty One / W grochy Lindy Bop / Zielona Tatuum

PŁASZCZE
Różowy C&A / Granatowy Lindy Bop
 BUTY
Kolorowe i różowe Bettie Page Unique Vintage / Błękitne z kokardką Doll Me Up / Z paseczkiem Unique Vintage
 OKULARY
Okulary Brylove


Zobacz też:  Bielizna retro - 5 składników stylu

3 komentarze:

  1. Hej! Marzą mi się takie piękne retro buty, wiesz może gdzie w Polsce jest szansa jakieś dostać? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ciesze się, że zawsze szukasz czegoś, na wzór tego co było kiedyś. Może kiedyś na coś się skusze? :)
    Niedaleko mnie w Katowicach jest używany sklep retro. Byłam tam jeden raz, ale od razu go pokochałam. Na początku nie chciałam wejść, bo byłam z koleżanką i troche się krępowałam. W dodatku w środku były same starsze panie. Niestety jak to ja musiałam wejść. Bezgranicznie zakochana w retro szukałam czegoś dla siebie. Wszystko jakoś mnie tak odrzucało na tych wieszakach, ale nie ocenia się książki po okładce. Znalazłam wiele pięknych rzeczy. Koronkową bluzkę w kropki i niesamowicie "retrową" bluzeczkę. Ma śliczny kołnierzyk i lekko bufiaste rękawki. Mam ją teraz na sobie i nie mogę przestać się uśmiechać.
    Znam jeszcze fajny sklep Pixie Market. Niestety tamte rzeczy są dość drogie.
    Całuje już, bo w sumie, to nie wiem co chciałam przekazać, hah. :)
    *Durgie konto

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo bym chciała aby powstał polski sklep z pięknymi ubraniami z tamtych lat. Sukienki, spódnice, bluzeczki ochhhhh :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis