piątek, 17 listopada 2017

Stara torebka i przykry zapach: sprawdzone sposoby na pozbycie się woni stęchlizny




Chyba każda osoba kojarzy ten charakterystyczny zapach. To mieszanka środków do dezynfekcji oraz dezynsekcji, których używa się w sklepach z używaną odzieżą. W przypadku ubrań można się go stosunkowo łatwo pozbyć, nieco bardziej uciążliwy jest wtedy, gdy mamy do czynienia ze skórzaną odzieżą oraz torebkami. Mam dla Was sprawdzone i skuteczne sposoby, dzięki którym pozbędziecie się go na dobre!


Jakiś czas temu kupiłam piękną skórzaną torebkę vintage, prawdopodobnie z lat 60. Klasyczny czarny kuferek był w stanie idealnym, przeszkadzał mi tylko jego zapach. Mieszanka stęchlizny oraz środków chemicznych do dezynsekcji daje wybuchową mieszankę, której szybko chcemy się pozbyć. Na początku wypróbowałam kilka metod znalezionych w internecie, niestety żadna z nich nie sprawdziła się w 100%, a zapach był nadal wyczuwalny.
Jakie metody okazały się nieskuteczne? Na jednej ze stron z poradami wyczytałam, że przykry zapach z torebki można usunąć za pomocą sody oczyszczonej. Wystarczy włożyć określoną ilość do płóciennego woreczka, a następnie umieścić go wraz z torebką w foliowym worku. Nic z tego nie wyszło, brzydki zapach nadal był mocno wyczuwalny.
Druga nieskuteczna metoda polegała na włożeniu do środka torebki zapachowych saszetek. Niestety, choć brzydki swąd został przykryty przez miły dla nosa aromat róż, po pewnym czasie kombinacja ta stała się paskudna.
Zapytałam więc grono miłośniczek mody vintage o ich sprawdzone sposoby na pozbycie się uciążliwego zapachu.


WYPRÓBOWANE I SKUTECZNE SPOSOBY NA POZBYCIE SIĘ BRZYDKIEGO ZAPACHU Z TOREBKI

  • Dezodorant do butów niwelujący przykre zapachy - wśród rekomendowanych marek znalazły się produkty marki Scholl oraz Nivelazione 
  • Preparaty do czyszczenia skóry naturalnej np. taki do mebli 
  • Olejek eteryczny wlany do żelazka z opcją parowania - można również dodać do gotującej się wody i następnie nad parą potrzymać konkretną rzecz 
  • Ozonowanie - sprawdzi się szczególnie w przypadku droższych torebek, bo koszt takiej "operacji" to ok. 50 zł. Takie usługi oferowane są przy stoiskach z odgrzybianiem klimatyzacji 



Zdecydowałam się na najprostsze rozwiązanie. Kupiłam środek do odświeżania butów i neutralizowania przykrych zapachów. Podziałało od razu.

4 komentarze:

  1. Jaki świetny, przydatny post! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ze jest jakis srodek co zdziala cos' musze sprobowac!iDzeki

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytajac nie wierzylam ze taki zwykly srodek moze zdzialac cuda i..... Zadzialal jestem zachwycona efektem i to natychmiastowym!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis