niedziela, 8 grudnia 2013

Vintage Hairstyling - recenzja książki


O zakupie tej książki myślałam już od dłuższego czasu. Pozytywne recenzje na blogach poświęconych stylowi retro zachęcały do przyjrzenia się jej nieco bliżej. Jakiś czas temu skontaktowała się ze mną Yara z wydawnictwa HRST Books pytając, czy byłabym zainteresowana zrecenzowaniem ich dwóch książek - jednej poświęconej fryzurom retro, drugiej makijażowi. Chyba domyślacie się, jaka była moja odpowiedź.
Takim oto sposobem druga edycja Vintage Hairstyling znalazła się w moich rękach, a ja w końcu mogłam ocenić jej zawartość. 
Pierwsze wrażenie: Książka jest bardzo ładnie wydana. Duży format, świetna jakość zdjęć, czytelny podział pozwalający na szybkie odnalezienie konkretnej fryzury, to bardzo duży plus. Zawsze lubiłam poradniki typu "krok po kroku", dlatego taka forma książki bardzo mi odpowiada.

Zawartość: Na 200 stronach książki znalazły się najbardziej popularne uczesania z lat 1920 - 1960 oraz szczegółowe opisy, jak krok po kroku samodzielnie je wykonać. W pierwszym rozdziale znalazłam bardzo ciekawe porady dotyczące kręcenia loków różnymi metodami (za pomocą lokówki, wałków, termoloków oraz wody). Zdjęcia oraz podpisy wyjaśniają, w jaki sposób uzyskać różnego rodzaju skręt włosów.

Rozdział drugi poświęcony został najbardziej popularnym uczesaniom - victory rolls oraz  pompadour,  które stanowią podstawę wielu fryzur w stylu retro.
Najciekawszy rozdział to oczywiście ten, w którym pokazano, w jaki sposób wykonać poszczególne fryzury. Podoba mi się, że pokazano zdjęcie modelki przed uczesaniem oraz wykonaniem makijażu. Można zobaczyć, z jakiej długości włosów wykonano konkretną fryzurę. Dzięki zdjęciom oraz podpisom wykonanie takiego uczesania nie jest już czarną magią.

Na samym końcu książki znalazło się jeszcze miejsce dla przydatnych akcesoriów do włosów oraz krótkiego poradnika makijażowego.

Podsumowanie:  Jeśli chcecie poznać tajniki fryzur z lat 1920 - 1960, jesteście ciekawe, w jaki sposób prawidłowo je wykonać, ta książka spełni wasze oczekiwania. Według mnie to świetne uzupełnienie poradników wideo, z których korzystam na You Tube.
Gdzie kupić: Niestety, w żadnej polskiej księgarni nie dostaniecie tej książki. Można ją zamówić poprzez brytyjską stronę sklepu Amazon (zamówienie powyżej 125 zł to bezpłatna wysyłka). Koszt książki to £26.99.

3 komentarze:

  1. Nie wiem czemu nikt tego nie skomentował ;) Książka wygląda bardzo ciekawe, może się na nią skuszę, bo od dawna męczy mnie jak kobiety w latach 50 uzyskiwały tak idealne fryzury!

    OdpowiedzUsuń
  2. próbuje sobie zamówić te książki(razem 60$) i na amazonie zawsze liczy mi 40$ za przesyłkę :( Jak to jest z tą darmową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to jest z amerykańskim amazonem, bo widzę, że z niego zamawiasz. Ja korzystam tylko z angielskiego i tam po przekroczeniu ok. 120 zł jest opcja wybrania darmowej wysyłki

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis