poniedziałek, 23 stycznia 2017

Styl retro: jak oceniam ubrania brytyjskiej marki Collectif

Sweterek Collecif
Wpisy poświęcone recenzjom ubrań zagranicznych marek specjalizujących się w stylu pin up oraz retro cieszyły się w zeszłym roku bardzo dużym zainteresowaniem. Do tej pory opisałam moje doświadczenia z kupionymi na brytyjskim Ebay'u spódnicami oraz sukienkami oraz zebrałam swoje spostrzeżenia na temat popularnej brytyjskiej marki Lindy Bop.
W związku z tym, że w mojej szafie przybyło więcej ubrań kolejnej znanej brytyjskiej marki specjalizującej się w stylistyce pin up/rockabilly/retro - Collectif - postanowiłam sporządzić notkę  jej poświęconą.


Sukienka Collectif
1. ASORTYMENT. W sklepie znajdziecie dwie główne linie produktów marki. Collectif Vintage (droższa) to linia klasyczna, inspirowana stylem lat 40. oraz 50. Collectif Mainline ma swoje korzenie w stylu pin up oraz rockabilly. Oprócz tego w sprzedaży znajdują się produkty kilkunastu innych marek: między innymi Aida Zak, Erstwilder, Lulu Hun czy od niedawna PinUp Girl Clothing. W ofercie marki Collectif mamy sukienki (ołówkowe, rozkloszowane, w wersji mini, midi oraz długie), płaszcze i kurtki, swetry, bluzki i koszule, spodnie oraz szorty, spódnice, bolerka i bieliznę. W zeszłym roku oprócz ubrań inspirowanych stylem lat 40. i 50., pojawiły się także lata 60. Marka wprowadza nowości dwa razy w roku, najczęściej tylko kilka, czasem kilkanaście nowych modeli.

Sukienka Collectif
 2. CENA. Na tle znanych marek z tego kręgu Collectif plasuje się według mnie jako marka ze średniej półki cenowej, choć niektóre produkty są naprawdę drogie. Za sukienki zapłacimy od 50 do 90 funtów. Spódnice to koszt 30 - 60 funtów. Swetry około 40 funtów. Bluzki około 30 funtów. Najdroższe są płaszcze: od 125 do 190 funtów. Uważam, że ponad 1000 zł za płaszcz, który w większości składa się z poliestru to duża przesada!
 Collectif, tak jak wiele innych marek, szyje w Chinach - dlatego uważam, że tak wysoka cena niektórych produktów nie jest niczym uzasadniona.
Sukienka Collectif - mam jeszcze taką zieloną aksamitną
3. JAKOŚĆ. Oceniam ją bardzo dobrze! I choć sukienka uszyta jest np. w 80% z poliestru, a tylko w 20% z wiskozy, to ubrania, które posiadam są bardzo dobrze wykończone. Materiały są wysokiej jakości, sukienki posiadają podszewki, które nie wędrują w górę ciała (jak np. u Lindy Bop w fasonach ołówkowych). Swetry nie mechacą się po kilku praniach, kolory pozostają intensywne.I co ważne: w przeciwieństwie do sukienek i spódnic Lindy Bop, które nie nadają się do noszenia z halkami typu petticoat, rozkloszowane fasony w Collectif rzeczywiście takie są!
Sukienka Collectif

4. ROZMIARÓWKA. Szeroka: od 34 do 48 rozmiaru. Wiele osób uważa, że rozmiar rozmiarowi nierówny. Na początku w Collectif kupowałam ubrania w rozmiarze 12 ( taka jest rozkloszowana sukienka w kratkę i czarna dopasowana). Gdy nieco schudłam zaczęłam zamawiać 10, a zdarzyło mi się raz 8 ( różowa). Według mnie dużo zależy od materiału oraz fasonu. A także tego, jak bardzo obcisłą sukienkę chcesz mieć. Ja lubię dopasowane, ale bez przesady. W 8 też się zapnę, ale czy będę dobrze wyglądać? Wątpię... Dlatego wolę ewentualnie sukienkę lekko zwęzić w pasie, niż chodzić na wdechu przez cały dzień.

5. PROMOCJE. Standardowo zaczynają się pod koniec roku (wciąż trwają!) od 30% obniżek, raczej nie przekraczają 50%. Także podczas dni typu "Black Friday" czy  "Cyber Monday". Warto śledzić facebookową stronę marki oraz konto na Instagramie - czasem zdarzają się "nadprogramowe" krótkie wyprzedaże.
Spódnica Collectif


6. WYSYŁKA.  Od 9,50 do 12,50 funta. Czas oczekiwania nie przekracza tygodnia. Wysyłka posiada swój numer, więc można śledzić jej trasę.



Podsumowując. Wszystkie ubrania Collectif, które posiadam, kupiłam w trakcie wyprzedaży. Uważam, że to najlepszy moment na zakupy ich produktów. Jestem zadowolona ze wszystkich ubrań, jakie mam i bardzo często je noszę. W Łodzi możecie kupić je także stacjonarne w 5080st. Peggy's Boutique na OFF Piotrkowska.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis